System oceniania pracowników i psychologia doboru zespołu

System oceniania pracowników i psychologia doboru zespołu

Cel: szkolenie daje szansę na uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy oraz umiejętności z dziedziny zarządzania personelem, a szczególnie ich oceny

Zakres wiedzy: kurs składa się z 10 części tematycznych i pozwala na zdobycie wiedzy dotyczącej m.in. ustalania merytorycznych systemów oceny, a także budowania arkusza ocen czy analizy wyników oceny

Adresaci kursu: wszystkie osoby chętne na zdobycie lub uaktualnienie wiedzy z obszaru zarządzania pracownikami i ich ocenianiem, a także wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia

Program kursu:

Wprowadzenie

  1. Sztuka zarządzania personelem i jej istota
  2. Najważniejsze pojęcia i zagadnienia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi

Psychologia doboru

  1. Różnica charakterów pracowników, a korzystny wpływ na pracę
  2. Tempo pracy i możliwości każdego człowieka
  3. Relacje między pracownikami

Strategia wdrażania systemu ocen

  1. Istota i znaczenie istnienia systemu ocen pracowniczych
  2. Analiza szans i zagrożeń efektywnego stosowania systemu ocen
  3. Błędy wdrażania oceniania w firmie

Planowanie systemu oceniania w przedsiębiorstwie

  1. Plan i jego elementy: koncepcja, przygotowanie, stworzenie procedur, harmonogram, odpowiedzialne osoby
  2. Zaangażowanie kierownictwa w system oceniania- dlaczego warto
  3. Praktyczne wskazówki wdrażania systemu oceniania pracowników

Merytoryczne założenia dotyczące pracowniczych ocen

  1. Cele i założenia oceny
  2. Powiązanie systemu oceniania z elementami działań działu Human Resources
  3. Rodzaje oceny

Budowa kryteriów oceny

  1. Kryteria tradycyjne i kompetencyjne
  2. Metody budowania kryteriów oceny
  3. Podstawowe i najczęstsze błędy ocen pracowników

Budowa arkusza oceny

  1. Cele i części arkusza oceny
  2. Techniczne elementy arkusza oceny pracowników

Zatwierdzenie poprawności arkusza oceny

  1. Akceptacja ze strony zarządu
  2. Akceptacja przez związki zawodowe

Szkolenia osób oceniających

  1. Jak rozmawiać z osobami ocenianymi
  2. Struktura i przebieg spotkania
  3. Umiejętności miękkie, które są niezbędne do przeprowadzania ocen
  4. Działania i zadania po spotkaniu z pracownikiem
  5. Techniki słuchania, udzielanie odpowiedzi, facylitacja

Badanie wyników

  1. Analiza jakościowa, a także ilościowa oceny
  2. Analiza wyników oceny oraz jej przebiegu i procesów

Podsumowanie

Czas szkolenia: 7h

 

Termin kursuGodzinyCena
09.12.20199 - 16520zł
20.01.20209 - 16520zł
17.02.20209 - 16520zł
16.03.20209 - 16520zł
13.04.20209 - 16520zł
11.05.20209 - 16520zł
08.06.20209 - 16520zł
06.07.20209 - 16520zł

Sprawdź terminy innych kursów tutaj

 

Miejsce: Krajowy Instytut Rozwoju Gospodarki,

Aleja Niepodległości 20/405

70- 412 Szczecin

Kontakt:

Telefon: 512 276 835

E-mail: centrum@szkolen.pl