
- To wydarzenie minęło.
System ocen pracowników i psychologia doboru w zespoły robocze
9 grudnia 2019 @ 09:00 - 16:00
520złSystem oceniania pracowników i psychologia doboru zespołu
Cel: szkolenie daje szansę na uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy oraz umiejętności z dziedziny zarządzania personelem, a szczególnie ich oceny
Zakres wiedzy: kurs składa się z 10 części tematycznych i pozwala na zdobycie wiedzy dotyczącej m.in. ustalania merytorycznych systemów oceny, a także budowania arkusza ocen czy analizy wyników oceny
Adresaci kursu: wszystkie osoby chętne na zdobycie lub uaktualnienie wiedzy z obszaru zarządzania pracownikami i ich ocenianiem, a także wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia
Program kursu:
Wprowadzenie
- Sztuka zarządzania personelem i jej istota
- Najważniejsze pojęcia i zagadnienia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Psychologia doboru
- Różnica charakterów pracowników, a korzystny wpływ na pracę
- Tempo pracy i możliwości każdego człowieka
- Relacje między pracownikami
Strategia wdrażania systemu ocen
- Istota i znaczenie istnienia systemu ocen pracowniczych
- Analiza szans i zagrożeń efektywnego stosowania systemu ocen
- Błędy wdrażania oceniania w firmie
Planowanie systemu oceniania w przedsiębiorstwie
- Plan i jego elementy: koncepcja, przygotowanie, stworzenie procedur, harmonogram, odpowiedzialne osoby
- Zaangażowanie kierownictwa w system oceniania- dlaczego warto
- Praktyczne wskazówki wdrażania systemu oceniania pracowników
Merytoryczne założenia dotyczące pracowniczych ocen
- Cele i założenia oceny
- Powiązanie systemu oceniania z elementami działań działu Human Resources
- Rodzaje oceny
Budowa kryteriów oceny
- Kryteria tradycyjne i kompetencyjne
- Metody budowania kryteriów oceny
- Podstawowe i najczęstsze błędy ocen pracowników
Budowa arkusza oceny
- Cele i części arkusza oceny
- Techniczne elementy arkusza oceny pracowników
Zatwierdzenie poprawności arkusza oceny
- Akceptacja ze strony zarządu
- Akceptacja przez związki zawodowe
Szkolenia osób oceniających
- Jak rozmawiać z osobami ocenianymi
- Struktura i przebieg spotkania
- Umiejętności miękkie, które są niezbędne do przeprowadzania ocen
- Działania i zadania po spotkaniu z pracownikiem
- Techniki słuchania, udzielanie odpowiedzi, facylitacja
Badanie wyników
- Analiza jakościowa, a także ilościowa oceny
- Analiza wyników oceny oraz jej przebiegu i procesów
Podsumowanie
Czas szkolenia: 7h