
- To wydarzenie minęło.
Zarządzanie MŚP i nowoczesny marketing z obsługą social media
21 grudnia 2019 @ 11:00 - 22 grudnia 2019 @ 17:00
520złZarządzanie MŚP i nowoczesny marketing z obsługą social media
Cel: szkolenie daje szansę na uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy oraz umiejętności z dziedziny szeroko pojętego biznesu i nowoczesnego marketingu.
Zakres wiedzy: Szkolenie jest realizowane w formie zawierającej część praktyczną, warsztatową. Prowadzone jest w interaktywnej formie przy zastosowaniu metod szkoleniowych z naciskiem na umiejętności praktyczne. Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe z prezentacji multimedialnych z opcja notowania.
Adresaci kursu: wszystkie osoby chętne na zdobycie lub uaktualnienie wiedzy z obszaru marketingu i biznesu, a także wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.
PROGRAM
- Zakładanie działalności gospodarczej
- Wady i zalety działalności gospodarczej, w porównaniu z pracą na etacie,
- Podatkowe i prawne obowiązki przedsiębiorcy,
- Etapy zakładania działalności gospodarczej,
- Możliwości pozyskiwania dotacji na rozpoczęcie i prowadzenie działalności (środki na rozwój z RPO, Bazy Usług Rozwojowych, PFRON, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, staże z Urzędu Pracy, doposażenie stanowiska pracy, środki z PUP na rozpoczęcie działalności gospodarczej),
- Naliczanie i odprowadzanie podatku zryczałtowanego gdy jest się podatnikiem VAT
- Wysokość kapitału w wybranych typach działalności,
- Odpowiedzialność wspólników, członków zarządu, właścicieli,
- Prowadzenie spraw firmy i reprezentacja spółki.
- Formy działalności gospodarczej w Polsce, formalności
- Uzyskanie wpisu do KRS lub CEDG,
- ZUS, GUS i Urząd Skarbowy (rejestracja, sprawozdania, terminy),
- Uzyskanie zezwoleń i koncesji (podstawa wiedza w różnych typach działalności),
- Kodeks pracy – o czym trzeba pamiętać zatrudniając pracowników.
- Księgowość i zarządzanie finansami w firmie
- Księgowość u osób fizycznych, podstawy,
- Karta podatkowa,
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych,
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów,
- Pełna księgowość (podstawowe pojęcia niezbędne do współpracy z biurem rachunkowym lub księgową)
- Rozliczanie transakcji wewnątrzwspólnotowych i NIP wspólnotowy,
- Rozliczanie przychodów i kosztów (m.in. amortyzacja, moment poniesienia, podróże służbowe, ujęcie składek w kosztach),
- Podatek VAT: zwolnienia, preferencje, zasady rozliczeń, deklaracje, korekty
- Odprowadzanie składek na ubezpieczenia: własne i za pracowników.
- Zasady rozliczania składek ZUS, zgłoszenia danych i sporządzania deklaracji oraz korekt.
- Ustalanie struktury towarów i planowanie oferty handlowej
- Badanie rynku na potrzeby wprowadzenia nowego produktu / usługi
- Planowanie zakupów,
- Ustalanie cen produktów i usług (metody),
- Ocena i kontrola sprzedaży,
- Optymalizacja struktury ofertowej,
- Badanie preferencji i upodobań klientów,
- Ocena otoczenia rynkowego,
- Typy i elementy otoczenia rynkowego (otoczenie bliższe i dalsze),
- Bariery i zagrożenia w rozwoju małych firm.
- Marketing w MŚP
- Jak się wyróżniać na tle konkurencji?,
- Kto jest moim klientem?, jak do niego dotrzeć i jak o niego dbać?,
- Znaczenie lokalizacji w prowadzeniu różnych typów działalności,
- Wybór lokalizacji ze względu na różnorodne kryteria,
- Elementy reklamy zewnętrznej jednostki,
- Promocje, jak się je organizuje?, które nie działają?
- Ile kosztuje skuteczny marketing w małej firmie?
- Marketing w Internecie (wprowadzenie),
- LinkedIn, jego rola w zakresie promowania firmy i jej właściciela,
- Tworzenie ofert produktowych,
- Zarządzanie stroną internetową,
- Zakładanie profilu firmy na FB,
- Tworzenie baz danych klientów, kontrahentów oraz ofertowanie w kontekście RODO,
- Ocena wpływu poszczególnych czynników otoczenia,
- Ocena wpływu działalności przedsiębiorstwa na czynniki zewnętrzne.
- Sporządzanie biznesplanu
- Cel i korzyści z przygotowania biznesplanu,
- Zasady budowy biznesplanu,
- Struktura biznesplanu – główne elementy składowe,
- Wdrażanie biznesplanu w realiach rynkowych,
- Pisanie biznesplanu – teoretyczne i praktyczne aspekty,
- SWOT w praktyce (podstawy teoretyczne, wprowadzenie do praktyki).
- Warsztat komputerowy z wykorzystaniem narzędzi biznesowych
- Podstawy korzystania systemu MS Word, MS Excel (tworzenie baz danych, ofert),
- Zakładanie profilu formowego na FB,
- Tworzenie i interpretacja praktyczna analizy SWOT,
- Korzystanie z kalkulatorów podatkowych i rozliczania innych kosztów,
- Rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych,
- Rozliczanie kilometrówki,
- Rozliczanie kosztów używania samochodu ryczałtem,
- Rozliczanie amortyzacji metodą degresywną i liniową,
- Rozliczanie umów zlecenia, umów o dzieło i umów o pracę,
- Zarządzanie zadaniami w wybranych systemach informatycznych.